We’re in the sunshine state…

29.03.3009

Endelig var dagen her som vi har ventet på så lenge! Vi skulle reise til Florida!

Vi reiste til Horten kvelden før avreise. Adina skal jo bli Vestfolding for noen uker, så da var det fint at mamma kjørte oss til Torp tidlig søndag morgen. Adina var med, og hun skjønte nok at vi skulle reise fra henne for hun var litt snurt :)

Flyet til Amterdam gikk helt fint. Er jo ikke lange flyturen det så…

Når vi kom til Amsterdam så vi på fligh tavlen at vårt fly var 1 time forsinket! Ja ja, tenkte vi – enda en tine å vente. Det var jo lenge nok å vente eller liksom – 5,5 time mellom flyvningnene!

Men tiden gikk rasende fort. Jeg synes ikke vi fikk tid til annet en å se i et par butikker, ta en kaffe på Starbucks og lunch på Burger King, før det var på tide å gå til gate.

Flyreisen over atlantern gikk jo også fint. Nesten 10 timers flyvning over bare vann! Det sier litt hvor mye vann det finnes i Atlantern…hehe

Landet på Miami Inlt. Airport en tine forsinket. Flyplassen virket uoversiktlig og det var ikke lett å finne frem til bilutleieselskapet. Jeg VISTE at de hadde vært der før, men nå hadde de tydeligvis lagt ned kontoret inne i selve flyplassen. Vi gikk på utsiden og så raskt at det var skytteltafikk med buser for de forskjellige bilutleie selskapene. Hertz, Budget, Alamo og flere kjørte der omtrent hvert andre minutt. Avis som ivv har valgt å leie bil fra denne gangen, var ikke å se. Vi så en avis buss som kom, men den var på andre siden så den kunne vi ikke ta. Vi ventet…og ventet…og ventet! Etter ca. 40 min. Så kommer endelig avis shuttle bussen! Vi var ikke videre imponerte over det der altså…

Endelig skulle vi få hentet ut leiebil i allle fall! Det var ikke allverden å velge imellom, men det bli til slutt en Chrysler Seebring cab. Den er stor og god å kjøre. Gleder meg til å få tatt av taket i dag som det er strålende sol her og ca. 28 grader nå kl. 10.00 på morgenen.

Så var det å sette kursen mot Fort Lauderdale der vi skal være et par dager. Vi fant frem til Angelas Beach Resort, men der var det ikke en sjel å se. Selv om klokken halv ti på kvelden….

Vi ringte til manageren, men der var det ikke svar å få. Enda vi ga beskjed om at vi kom sent, såm vi oss altså ikke inn på hotellet. Etter to timer venting kunne vi, og orket vi ikke å vente lenger. Vi var tross alt ganske så trøtte og slitne etter å ha vært på reisefot i nesten 20 timer.

Vi kjørte trundt for å finne et nytt sten å bo. Mange dyre hoteller å velge mellom, men vi ønsket ikke å bo slik. Det ente opp med et Super 6 Motell som ligger litt på utsiden av Fort Lauderdale. Det er billig og helt OK (forruten kakkerlakker på badet..hehe). Vi blir her bare i dag, og forsøker å ta en prat med de hos Angeles igjen…

Nå skal vi ut å nyte solen og varmen! Endelig!

31.03.2009

Vi forsøkte i dag igjen å få kontakt med folket på Angelas Beach Resort. Etter en stund fikk vi tak i folk der, og hun beklaget at vi ikke hadde fått tak i henne. Vi hadde derimot bestemt oss for å ikke overnatte neste natt der, så vi var i grunn bare ute etter å sjekke at de krediterte oss for oppholdet. Det fikk vi, så da kjørte vi ut av Ft.Lauderdale. Deilig å kunne ta ned taket på bilen og cruice avgårde i sol og varme! Det er en herlig følelse å kjøre slik på de amerikanske veiene :)

Etter noen timer bak rattet, så har vi nå booket oss inn på et motell nær Kennedy Space Center. Dit skal vi i morgen for å hilse på alle aliens de har tatt med fra verdensrommet…hehe

Rakettenoppskytingen i morgen kveld har blitt utsatt til fredag kveld, så vi får se om vi tar turen tilbake hit for å se på oppskytingen da…i alle fall setter vi kursen mot Orlando i morgen ettermiddag.

Vi koser oss på ferie, og tenker på dere hjemme som vasser i snø :)