En liten oppdatering..

Nå har vi vært her i Thailand noen dager. Varmen som slo i mot oss på Phuket flyplass kan ikke beskrives. Det var rundt 32 grader i skyggen, og som de frosne nordboerene vi er så fikk vi litt varmesjokk :)

Turen til Kata Noi gikk fint. Sjåføren sto å ventet på oss på flyplassen, og etter en havtime var vi på plass på Orchidacea Resort. Rommet vi fikk utdelt hadde flott utsikt ut over Kata Noi stranden, men fytti katta å mange trapper det vas å komme seg opp til rommet fra gatenivå! Puh..hardt i varmen å gå di trappene flere ganger om dagen, men fin mosjon da :)

Vi pakket ut, skiftet og var klar for stranden. Etter noen timer på stranden så kom det et skikkelig regnvær. Det var omtrent panikk på stranden med folk som løp av gårde for å komme seg under tak. Vi derimot fant ut at dette var en god anledning til å legge oss under taket for å få thai-massasje en times tid :)
Når massasjen var ferdig, så var regnet også borte :)

Etter Kata Noi reiste vi videre ut til Similan Island. For de som ikke vet hva det er, så er det en nasjonalpark som ligger laaangt ute i havet opp mot grensen til Burma. Det er helt utrolig flott der ute!! Vi snorklet og koste oss der. Det er kun noen få bungalower og telt på øya vi overnattet på, men det kommer horder av turister ut dit på dagsturer. Da er det tjukt av folk på strendene der. På ettermiddagen reiser dagsturistene igjen, og da har vi stranden omtrent helt for oss selv…jeg har aldri sett en så kritthvit sandstrand før! Den er bare helt nyyydelig å gå i…

Ikke alt var helt topp med oppholdet på Similans. Vi klarte å bli matforgiftet der siste dagen. Jeg ble hardest rammet, så jeg har ikke spist noe særlig på nesten to dager….

Etter Similans reiste vi til Phuket igjen. Det ble en laaaang reise med først halvannen time i båt, og så to og en halv time i minibuss. Kan tro det var slitsomt når jeg ikke var helt i form.

I Phuket overnattet vi på Swiss Garden (takk for tipset mamma. Stedet er helt okay). Vi kom ikke dit før sent på kvelden, og når jeg var skikkelig uggen i skrotten, så ble det bare en rask gåtur til nærmeste Subway for en Baguette. Ingen av oss orket tanken på Thai mat enda..

I dag har vi reist til Koh Lanta. Her skal vi være frem til lørdag. Planen er å leie en ATV for å se oss rundt på øya i morgen. Vi har jo vært her før, men det er sikkert noen nye steder vi kan besøke :) Det er en flott øy i alle fall, selv om den er veldig ”svensk”. Det er jo to svenske skoler her, og en drøss med svenske restauranter…

Vel..noe for denne gang. Skal se om jeg ikke får oppdatert her igjen om noen dager. Har også lagt ut noen bilder…